bärbar pc
jag har köpt en bärbar pc HP av er som jag hittils använt stand alone. nu vill jag koppla ihop den via en USB-hubb till en skrivare, extern skärm & ett tangentborg/mus. anslutningen till hubben gör jag med en usb-c kontakt. då kopplar datorn upp sig mot alla enheter utom den externa bildskärmen. till saken hör att jag använder samma hubb till 2 andra bärbara dator utan motsvarande problem.
tacksam för hjälp med detta!
tacksam för hjälp med detta!
Följ inlägget
0
följare
Tack för din fråga
Om jag uppfattar det rätt så fungerar samma konfiguraton med USB-hub med de två andra datorerna. Står det inget på skärmen när den är igång?
Tänkte om upplösningen på den laptop är för hög/låg mot vad skärmen klarar av.
Annars kan det vara att modellen inte klarar att koppla specifikt skärm via usb-c.
Med vänliga hälsningar
Hej igen,
det är rätt, de andra datorerna funkar med denna konfig. det är fö samma upplösning på datorerna;
Elitebooken känner helt klart inte igen att den har 2 skärmar;
Då är det troligtvis att du behöver uppdatera drivrutinerna till laptopen alternativt att den inte är kompatibel med den modellen. 😀
Med vänliga hälsningar
nu har jag testat att koppla en display-port kabel direkt mellan skärmen och Elitebooken och det funkar!
tyvärr så har min hubb ingen display-port ingång, så vad göra?
Vad är det för utgångar på eran usb-hub har samt skärm?
Med vänliga hälsningar
hubben har ingång: hdmi, usb & usbc & utgång usbc
konfiggen är hdmi från skärm till hubb, usb från skrivare till hubb, usb från tangentbord/mus till hubb, usbc till datorn
som sagt funkar på 3 andra datorer...
Låter som att det är just USB-C som verkar strula med just bildöverföringen till HDMI i detta fall. Har ni provat att uppdatera eventuella drivrutiner till laptopen?
Med vänliga hälsningar
Skickar du modellnamn så letar jag upp det åt er. 😀
Med vänliga hälsningar
datorn är HP Elitebook 745 G3
skärmen är Samsung LS29E790CNS/EN
Tack!
/Mikael
https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-elitebook-745-g3-notebook-pc/7815279 Ska det vara för laptopen
Om länken strular så kan du gå in på enhetshanteraren på din dator och gå igenom listan som behöver uppdateras.
Skärmen verkar jag däremot inte kunna hitta drivrutiner till.
Med vänliga hälsningar
nu har jag läst på 2 drivrutiner för grafik & en för dockningsstation usbc & startat om, pcn fattar fortfarande inte att den har en skärm till...
vad gör vi nu?
/Mikael
Då kan vi konstatera att bildöverföring via usb-c till den modellen inte är kompatibel.
Med vänliga hälsningar
Jag förstår
Om ni behöver hjälp vidare
Skicka in ditt ärende via vårt kontaktformulär, så hjälper någon av våra medarbetare dig vidare där. Se länk nedan:
https://shop.inrego.se/kontaktformular
Observera att följande behövs för snabbast service:
- Order/Fakturanummer
- Mailadress för kontakt
- Telefonnummer för kontakt
- Enhets-id på enheten ni köpte
Om ni inte så önskar jag er en fortsatt underbar dag!Med vänliga hälsningar