Blåskärm DELL PRECISION M4800
Hej
Intermittent så ger min nyligen inköpta DELL PRECISION M4800 blåskärm, se bifogade skärmdumpar. Dells eget diagnostikverktyg säger att system-minnet är fel, är det arbetsminnet som avses? (Jag har kört det längre, mer omfattande testet)
Jag har testat att använda alla drivrutiner som Dell säger att datorn ska använda, det ger fortfarande blåskärm. Nu håller jag på succesivt att installera de drivrutiner som Windows update erbjuder, men hittills fortfarande blåskärm.
Men om det är arbetsminnet som är defekt, så antar jag att det jag hittills gjort, inte har någon effekt?
Vänligen: Mikael Staffansson
Intermittent så ger min nyligen inköpta DELL PRECISION M4800 blåskärm, se bifogade skärmdumpar. Dells eget diagnostikverktyg säger att system-minnet är fel, är det arbetsminnet som avses? (Jag har kört det längre, mer omfattande testet)
Jag har testat att använda alla drivrutiner som Dell säger att datorn ska använda, det ger fortfarande blåskärm. Nu håller jag på succesivt att installera de drivrutiner som Windows update erbjuder, men hittills fortfarande blåskärm.
Men om det är arbetsminnet som är defekt, så antar jag att det jag hittills gjort, inte har någon effekt?
Vänligen: Mikael Staffansson
Följ inlägget
0
följare
Tack för din fråga!
Vad man kan se på era skärmdumpar så verkar det ram minnet som verkar vara defekt.
Så det man kan göra är att köpa in nya ram minnen och byta ut därefter.
Är detta något ni har köpt av oss?
Om så är fallet så ber jag erskicka in ditt ärende via vårt kontaktformulär, så hjälper någon av våra medarbetare dig vidare där. Se länk nedan:
https://shop.inrego.se/kontaktformular