Välkommen till Inrego Forum!
Här finner ni våra vanligaste frågor och svar. Ni kan även ställa frågor direkt genom forumet.
Våra Öppettider är Måndag till Fredag 08:00-17:00 (Röda dagar har vi stängt)
Vi har som mål att svara er inom 24 timmar nästkommande vardag.
Om ni har använt nedan kontaktuppgifter kan ni vara lugna när ni fått mottagningsbekräftelsen, ert ärende är då registrerat. Tack för er förståelse och otroliga tålamod.
Vi vill uppmana er att använda Kontaktformuläret - klicka här
Ni når oss även på mailadresser:
Inför köp- webshop@inrego.se
Efter köp- support@inrego.se
Hej Jessica,


Tack för din fråga.
Vi hanterar enbart IT, men en blandning av IT produkter.
Just nu är det dessa enheter som är hetast på marknaden, så har ni något följande är det av stort intresse.
Datorer:
Telefoner:
Men vi tar även emot stationära datorer och externa skärmar.
Återkom om du vill ha ytterligare guidning för hur du i så fall kan skicka in IT till oss.
Bildskärmar tar vi emot, men de genererar inte mycket i ersättning dessvärre, normalt 30-150kr per enhet, beroende på avdrag, storlek och funktionalitet.
Switchar så som Cisco Small Business är inget vi kan sälja vidare så det kommer bara skrotas tyvärr. Ni kan absolut skicka med allt om ni har några produkter som är av intresse så tar vi hand om det, men det är inget som genererar en ersättning.
Du kan läsa mer om vår tjänst här:
https://inrego.se/vara-tjanster/sell-it
Skickar även med länken direkt till vår sälj portal där du kan fylla i och få ett uppskattat pris, här:
Det som är bra med att som ny kund och vid första återtaget använda vår portal är att om du skickar in produkter som är värda 0kr från början av olika själ så tjänar du alltså på att vi inte tar ut en hanteringskostnad för våra tjänster. Detta gäller alltså enbart första återtaget.
Observera att fraktkostnad tillkommer, det är i så fall det du kommer få betala om ersättningen inte överstiger priset för frakten.
Om du är osäker kring prisbilden så återkom med vad du tänkt skicka in så kan jag kika närmare på vad det skulle kunna innebära. 😀
Vi kan tyvärr aldrig gen en 100% prisbild, då ersättningen sammanställs i sista steget när alla enheter är testade, raderade och har genomgått en graderingskontroll.
Bifogar även våra allmänna villkor som du kan kika igenom.
Återkom om du har ytterligare funderingar så guidar jag dig vidare.
Toppen. Jag skulle nog ändå vilja boka en upphämtning med det vi har oavsett om vi får ersättning eller inte. Vet du ungefär vad frakt kan landa på? Är ca 15 skärmar och lite annat smått och plått. Kan återkomma med lista imorgon.
Hur snabbt kan ni hämta? Vi flyttar på torsdag, men absolut senast måndag nästa vecka måste dessa åka iväg. Är det för kort varsel?
Tack på förhand!
Jag förstår. I så fall skulle jag rekommendera att du går in och lägger en order via vårt portal direkt. Där får du ett estimat över vad frakten kan kosta.
Pratade lite snabbt med logistik och de säger att ni kommer behöva en pall, beroende på hur stora skärmarna är och vad det är för annat du vill skicka in. och då går frakten på omkring 1500-2000 kr, tur och retur. Skulle säga plus minus, det beror som sagt helt på.
Om du i kommentars fältet på slutet av bokningen försöker vara så specifik som möjlig över vad du ska skicka in så kommer det hjälpa dem att ge en mer rättvis prisbild över vad frakten kommer gå på.
Tills på torsdag kan bli svårt, men måndag borde fungera.
Så gå vidare via länken här:
https://recommerce.inrego.se/
Jag kan inte lova något, det är högt tryck över allt just nu, så inte säkert att fraktbolagen kan leva upp till den förväntan. De brukar ha en hanteringstid på 2-5 arbetsdagar. Vi kan givetvis kika på expresshantering, men då kommer det kosta mer.
Men skriv när du har lagt in din order så ska jag försöka snabba på den.