Välkommen till Inrego Forum!
Här finner ni våra vanligaste frågor och svar. Ni kan även ställa frågor direkt genom forumet.
Våra Öppettider är Måndag till Fredag 08:00-17:00
Vi har som mål att svara er inom 24 timmar nästkommande vardag.
För kontakt med vårt Kundcenter hänvisar vi till Kontaktformuläret - klicka här
Ni når oss även på mailadresser:
Inför köp- webshop@inrego.se
Efter köp- support@inrego.se
Du kan läsa mer om våra köpevillkor här >>
Kortfattat har du garanti i 1 år om du inte köpt till utökad garanti. Du kan köpa till max totalt 3 års garanti.
Garantin innebär att vi inom garantitiden reparerar produkten om den mot förmodan går sönder, förutsatt att skadan inte orsakats av handhavandefel så som oaktsam hantering av produkt.
Om vi inte kan åtgärda problemet byter vi kostnadsfritt ut produkten mot en likvärdig enhet. Om ingen likvärdig enhet finns i lager av samma modell kan vi komma överens om en alternativ ersättare av annat märke, eller så kan du (kunden) ha rätt att häva köpet.
Vi garanterar minst 70% batterihälsa på alla våra enheter med en garantitid på 3 månader (undantag på mobiltelefoner som vi garanterar minst 80% batterihälsa). Vid köp av nytt batteri som antingen levereras separat eller monterad i enheten gäller 6 månaders batterigaranti.
Vid garantiärenden kontakta vår Service & Supportavdelning på 08-501 090 00. Vid garantiärenden kontakta vår kundservice via kontaktformulär ,e-post support@inrego.se.
Inregos produktgaranti gäller:
-Då felet har anmälts inom angiven garantitid för varje produkt.
-Då faktura/kvitto bifogats vid retur av produkten.
-Då bildunderlag bifogats på respektive produkt som felanmälts.
-Då produkten vid retur är korrekt och fullständig (motsvarar beställningen med all tillbehör).
-Då produkten vid retur är korrekt emballerad.
Inregos produktgaranti gäller ej:
-Vid mjukvaruproblem som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner.
-Borttagning av skadlig programvara eller virus.
-Kunden har struntat i skötsel- och serviceanvisningar.
-Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada.
-Installation/konfiguration av tredjepartskomponenter såsom routers, brandväggar och liknande produkter.
-Om du går till en annan reparatör än Inrego utan skriftligt godkännande från vår support avdelning.
-Felet beror på normalt slitage. -Det skett en olycka efter att kunden fått varan.