2025-07-17


Kära kunder,


VARNING FÖR BEDRÄGERI – Inregos namn missbrukas 

Vi har uppmärksammat att bedragare just nu skickar falska SMS och telefonsamtal där de påstår att din order har skickats från vårt lager och att du vid frågor ska kontakta ett mobilnummer.
Detta är inte vi.

Inrego:

  • kontaktar aldrig kunder via SMS eller telefonsamtal om en pågående order. 

  • kommunicerar endast via epost till adressen du angav vid köp. 

Så här går vår legitima kommunikation alltid till: 

  1. Kvitto från vår betaltjänst Walley – avsändare: no-reply@walley.se. 

  1. Orderbekräftelse – avsändare: inrego-webshop@inrego.se. 

  1. Meddelande om att varan skickats – avsändare: noreply@inrego.se. 

  1. Avisering från PostNord (oftast SMS) när paketet finns hos ombud. 

Gör så här om du får ett misstänkt meddelande: 

  • Klicka inte på länkar och ring inte upp numret i SMS:et. 

  • Vid minsta osäkerhet kontakta vår kundtjänst: 

  •  info@inrego.se eller support@inrego.se 

  •  08501 090 11 (kundtjänst) / 08501 090 10 (växel) 

  • Polisanmäl händelsen (tel. 114 14 eller polisen.se) och vidarebefordra SMS:et till 7726 (Post- och telestyrelsens tjänst mot spam). 

Tack för att du hjälper oss hindra bedrägerier och skydda både dig och andra kunder. 

 

Vid support, maila support@inrego.se
Vid frågor inför köp eller en befintlig order maila webshop@inrego.se 

Vid övriga ärenden maila info@inrego.se
Säkerställ att ditt ärende kommer fram genom att invänta ett autosvar med bekräftelse att vi att mottagit ditt ärende, du får då ett ärendenummer som börjar med # följt av 5 eller 6 siffror.


Hälsningar 

Inrego